|
Onderwijs na de zomer: op de campus
|
|
|
Er zit hopelijk nog een mooi zomerreces tussen, maar het nieuwe academische jaar nadert. Daarom informeren we je graag over het onderwijs vanaf september. Dat verloopt in principe volgens de ‘spelregels’ van vóór de COVID-pandemie. Wel moeten we voorbereid zijn op onverhoopte corona-ontwikkelingen waarop we dan moeten inspelen.
Alle onderwijsactiviteiten op de campus Vanaf september verwelkomen we alle studenten graag weer op de campus voor hun onderwijsactiviteiten, zoals onderwijsgroepen, examens, practica en adviesgesprekken. Fysiek onderwijs past helemaal bij het kleinschalige Probleemgestuurd Onderwijs van de UM. Ook verhoogt het de kwaliteit van het onderwijs: studenten en docenten kunnen zich volledig richten op het werk ter plaatse.
In het nieuwe academische jaar kent het onderwijs de aanwezigheidsverplichtingen zoals die binnen de verschillende studies gelden. Ook vervallen in principe de mogelijkheid om online onderwijs te volgen bij een COVID-besmetting en de mogelijkheid voor een extra toetskans.
Tegelijk heeft de ervaring van de voorbije jaren ons geleerd dat we rekening moeten houden met corona-ontwikkelingen die ons kunnen dwingen om af te wijken van bovenstaande uitgangspunten. Uiteraard houden we je daarvan op de hoogte.
Informatie per faculteit volgt Aanvullende informatie, specifiek gericht op studenten en medewerkers van jouw faculteit, ontvang je op korte termijn via de facultaire communicatiekanalen.
Daarnaast vind je op de UM-website meer informatie over veilig studeren en veilig werken in coronatijd.
Alert blijven Zoals gezegd, we blijven de ontwikkelingen volgen en voeren maatregelen en richtlijnen door als de situatie daarom vraagt. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor het onderwijs maar ook voor de andere activiteiten. Zo zullen we ook in de voorbereidingen van de introductie-activiteiten, zoals de INKOM en facultaire introducties, rekening houden met eventueel benodigde (preventieve) maatregelen.
Voor nu wensen we je een fijne en gezonde zomer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|